weer even een verslagje :) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van marjan beukema - WaarBenJij.nu weer even een verslagje :) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van marjan beukema - WaarBenJij.nu

weer even een verslagje :)

Blijf op de hoogte en volg marjan

30 Augustus 2014 | Curaçao, Curaçao

daar zijn we weer even weer een verslag van wat ik allemaal heb gedaan.

donderdag moesten we vroeg eruit maar dat is niet heel moeilijk hier vanwege de warmte. eerst gezellig ontbeten met elkaar daarna spullen gepakt, want ik ging vandaag voor een kennismakingsgesprek van mijn stage. onze mentor kon niet mee dus moest ik de route zelf opzoeken na dat gedaan te hebben en opgeslagen in mijn telefoon. we gingen om 9:00 uur weg om op tijd te komen nou niet dus, veel verkeerd gereden, mensen gevraagd. dan verwacht je dat die mensen weten waar Julianadorp ligt maar nee hoor de een stuurt je de ene kant op en de ander de andere kant op. bleek dus dat we er al 3 a 4 keer doorheen zijn gereden.. ze kennen hier geen bordjes waar de naam van het dorp of stadje op staat. na bij een school gevraagd te hebben waar we moesten zijn zit het achter de school, dus zijn wij er al wel 3 a 4 keer langs gereden haha. dus wij denken dat we er eindelijk zijn maar nee hoor was er niemand, ik bij een andere school naar binnen gelopen en gevraagd. Hele aardige mensen daar ze hadden mijn begeleidster van stage gemaild, gebeld en een sms gestuurd. na een paar minuten kwam mijn begeleider er aan in de auto en ja hoor we waren bij de verkeerde locatie... dus we konden achter mijn begeleider aan rijden naar de goede locatie.
eerste indruk, heel leuk ingericht wel een beetje te vergelijken met Nederland maar het is hier veel beperkter in speelgoed. het gesprek verliep goed nog een aantal tips gekregen over Curacao en daarna zijn we weer naar onze auto gegaan en naar onze appartementjes gegaan.

we hebben die dag nog boodschapjes gedaan en op tijd gegeten. verder lekker niks gedaan en rond een uurtje of 11 ben ik naar bed gegaan. want de volgende dag gingen we naar stage van de andere 2.

Vrijdag
vandaag gingen we op kennismaking bij het ziekenhuis in Otrobanda. voor de stage van mijn huisgenootje en een van de buren :). van te voren zijn we nog even naar een winkelcentrumpje geweest heel grappig want die heette de Bloempot haha.. daarna hebben we nog even snel boodschapjes gedaan voor het avondeten en snel even naar ons appartementje gebracht daarna zijn we weer in de auto gestapt en onderweg naar het ziekenhuis. na eerst een beetje verkeerd gereden de rest wel gelijk goed gereden want we waren er al een paar keer langs gereden. bij de parkeerplaats van het ziekenhuis wachtte onze mentor op ons. na het parkeren betaalt te hebben konden we naar naar binnen gaan. daar heeft onze mentor gevraagd waar we zijn moesten dus zijn we die weg gaan volgen. uiteindelijk kwamen we bij de begeleidster aan. hele aardige vrouw.
mijn eerste indruk van het ziekenhuis was dat het heel oud was en totaal niet te vergelijken met Nederland.
de vrouw vertelde dat het ziekenhuis al 150 jaar oud was en dat er wel telkens stukjes zijn aangebouwd. ook vertelde ze dat er een nieuw ziekenhuis kwam die over ongeveer 3 jaar klaar zou zijn. na het gesprek zijn we terug gegaan naar het appartement en hebben we even lekker niks gedaan.

savonds ook weer lekker gelachen de andere de buurtjes zijn naar zumba geweest en ik en mijn huisgenootje dachten laten we eens naar de mac gaan lekker een mcflurry ophalen. dus wij lopen naar de mac met aan de linkerkant van ons huizen en er natuurlijk nooit op voorbereid dat al die mensen honden hebben die savonds buiten lopen. dus wij lopen langs een huis en schrokken nogal haha want in een keer ging zo'n hond heel erg te keer en sprong bijna over het hek heen. daarna moesten we oversteken.. nou dat is wat hier niks geen zebrapad natuurlijk. wij snel naar de overkant gerend en aangekomen bij de mac, besteld te hebben en na even wachten kregen we een mcflurry waarvan ik dacht roeren ze hier niet nee hoor ze gooien er gewoon een sausje op wat je kon kiezen (chocolade, karamel, aardbij) en daarover de oreo Sylvia had een mcfurry met m&m's. we en ik lagen helemaal in een deuk haha. maar hij was wel lekker.. op de terug weg waren we natuurlijk wel verdacht op de hondjes hier hahaha..,

daarna zijn we nog even met nog 2 andere buren van ons en nog een vriendin van hun dus gingen met zen 7 uit bij bermuda ergens best wel dicht bij was maar 3 a 4 kilometer. nou hup op in de auto en we gingen die kant op. er was wel goed beveiligd je moest laten zien wat je bij je had en dan kon je naar binnen, er waren 2 verschillende zalen nou zalen zijn het niet echt want het was gewoon buiten. er waren dus 2 verschillende muzieksoorten rond een uurtje of half 2 zijn we weer terug gegaan naar het appartementje en zijn we gaan douchen en naar bed gegaan.

de tijd vliegt best snel voorbij voor mijn gevoel.

nou mensen dit was het wel weer. over een paar dagen wel weer een nieuw verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marjan

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 3371

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: