de tweede week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van marjan beukema - WaarBenJij.nu de tweede week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van marjan beukema - WaarBenJij.nu

de tweede week

Blijf op de hoogte en volg marjan

06 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Maandag
Maandag begon dan de eerste dag van de week gelijk vroeg eruit om op tijd op stage te komen. Eerst moest ik Sylvia en Ymke naar stage toe brengen. daarna ben ik zelf doorgereden naar mijn stage. Een hele leuke dag gehad want we hadden gelijk een feestje want er was iemand jarig. Dat word hier heel uitgebreid gedaan met allemaal lekkere dingen en zelfs een pinjata. Dat vond ik echt heel leuk om te zien hoe die kinderen probeerde de pinjata kapot te maken. veel kinderen hier gaan tussen de middag wel naar bed toe dus na ongeveer half 1 is er niet veel meer te doen behalve huishoudelijke dingen. S'avonds hebben we niet veel meer gedaan.

Dinsdag.
Weer vroeg op en weer eerst de anderen weggebracht dit keer ook Tania. ik begon dit keer al wat eerder want ik was er al eerder omdat de anderen allemaal al om half 7 beginnen. de dag begon zoals gewoonlijk dat de kinderen binnen worden gebracht door de ouders rond een uurtje of 8 gaan de kinderen dan aan tafel en gaan ze brood eten voor degene die thuis nog niet hadden gegeten. Toen zijn we lekker gaan buiten spelen tot een uurtje of 10. Het was tijd om fruit te eten met de kinderen en weer even wat te drinken. Na het fruit eten de mondjes schoonmaken en luiers verschonen. Daarna ben ik met de kinderen in de kring gaan zitten en heb ik een boekje voorgelezen. Het is dan erg moeilijk voor die kinderen om hun aandacht er nog bij te houden en om zolang stil te zitten.. Daarna mochten de kinderen heerlijk vrij spelen binnen met blokken en met ander speelgoed. Om half 12 krijgen alle kinderen daar warm eten en daarna gaan ze naar bed toe. Na nog even weer wat huishoudelijke klusjes gedaan te hebben was het alweer 1 uur en was ik alweer vrij. De anderen opgehaald en op naar huis. Nog snel even boodschappen doen en daarna lekker eten. helaas heeft iemand van ons besloten om naar huis te gaan wel heel jammer maar we blijven met zen 3en over.

Woensdag.
en weer gaat de wekker vroeg al wel om 5:20 pfff... maar ja niks aan te doen en hup mijn bedje uit klaarmaken en alweer op tijd weg. op stage aangekomen was het nog rustig ik was iets te vroeg en moest dus nog eventjes wachten.. verder een super gezellige dag gehad. Ik begin te merken dat ik meer een band krijg met de kinderen en met de collega's. Gelukkig word ik goed opgevangen door hun !! na de stage hebben we weer even boodschappen gedaan en dit keer gingen we wat later eten. S'avonds hebben we nog even een intervisie gehad met onze mentor hier, We hebben gezellig even op het dakterras gezeten en hebben het over leuke en minder leuke dingen gehad die we op stage of om stage heen hadden meegemaakt.

Donderdag.
en we gingen weer vroeg uit bed, helaas ben ik nu heel erg verkouden en last van keelpijn maar koppie op en gewoon naar stage gegaan. daarna heb ik mijn huisgenootje opgehaald en zijn we even gaan kijken in Otrobanda of daar een apotheek was en ja hoor gevonden. Dus ik snel naar binnen moest ik eerst naar een balie en vertellen wat ik wou hebben, hadden ze dat gepakt voor mij kreeg ik een bonnetje mee en moest ik gaan betalen bij de kassa, daarna moest ik weer terug naar die balie om mijn strepsils en neusspray op te halen. Een heel gedoe hier allemaal want dat mogen ze niet meer in een gewone winkel verkopen... Daarna zijn we snel naar huis gegaan en lekker gaan eten want onze Papiamentse les begon vanavond om 7 uur. Samen met zen 5en die kant op gegaan het was gelukkig dichtbij want het was in dezelfde straat als dat wij wonen nu. Na een hele leuke les te hebben gehad weer een paar woordjes rijker. Het is op zich best wel een mooie taal maar wel moeilijk, het uitspreken gaat me nog niet helemaal goed af, maar met veel herhalen dan leer je het wel.

Vrijdag.
de wekker ging iets later want ik ben vandaag de enige die vandaag naar stage moet. om half 7 gingen we weg. na weer een super gezellige dag gehad te hebben op stage kwam mijn huisgenootje mij ophalen. daarna zijn we even naar een elektra winkel geweest en naar de AH ja hoor die hebben ze hier ook gewoon :) daarna zijn we weer naar huis gegaan en hebben we even niks gedaan en hebben we eten gemaakt en zijn we daarna nog even weer naar de winkel geweest want we waren nog een paar dingentjes vergeten. Daarna nog even wat gedronken met zen 2en bij het strand.

Zaterdag
Eindelijk proberen om uit te slapen maar nee hoor dat gaat niet.. dus alweer vroeg wakker en uit bed. wachten tot de auto weer terug is en op naar het strand. We zijn naar Playa Porto Mari geweest dat was wel een stukje rijden maar echt de moeite waard. mooie foto's kunnen maken ook onder water van de visjes. vanavond gaan we gezellig uit eten met ons 4 en nog 2 meiden van beneden.

Pasa un dushi anochi
of toe wel een fijne avond !!

  • 12 September 2014 - 02:45

    Tante Jo:

    Heey Dushi, bon nochi!

    Wat een leuke verhalen Marjan! Zo te lezen heb je het er wel super naar je zin. En voordat je er erg in hebt ben je weer terug in het koude kikkerlandje haha alhoewel het er vandaag ook lekker warm was hoor hihi.
    Heb vandaag de onderwater!! foto's gezien. Prachtig hoor al die vissen. En mooi helder water. super!!
    Ben je al lekker bruin?

    Nou schrijf binnenkort wel eens weer.
    Groeten oet Gaarmwol
    Tante Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marjan

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 3363

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: